Na początku powiem, że przeanalizowałem całe forum OCP, vwgolf, Seata i Audi. Czytałem o wszystkich problemach falujących obrotów w AKL, ale żadna odpowiedz nie jest dla mnie rozwiązaniem. Robiłem logi, jeździłem po mechanikach, pytałem znajomych...
Mam Octavię 1.6 AKL, 101KM, 74kW, w maju 2012 założyłem instalację LPG na wtryskach JP-LP z elementami instalacji Landi Renzo. Przez instalacją obroty nie falowały - znaczy falowały rok wcześniej, ale czyszczenie przepustnicy + nowa odma zdziałały cuda.
Opis problemu: Auto do momentu osiągnięcia temperatury ok. 70*C pracuje w miarę równo jeżeli chodzi o obroty na biegu jałowym - utrzymują się one na poziomie 950obr/min. Gdy silnik osiągnie większą temperaturę to obroty na gazie falują w zakresie 630 - 1030 (sprawdzane VAGiem), a na benzynie w zakresie 680 - 730 i siedząc na siedzeniu kierowcy ma się wrażenie, jakby na jedną sekundę silnik skakał w górę i w dół. Ma to miejsce tylko i wyłącznie na biegu jałowym lub po wciśnięciu sprzęgła, czyli moment kiedy obroty spadają do 700obr/min. Jak jadę to nic nie szarpie, nie przerywa, spalanie w normie.
Znane i stwierdzone diagnozy:
- sonda lambda, gdyż VAG-COM pokazuje następujący błąd (z tym że, ten błąd mam odkąd kupiłem auto czyli czerwiec 2009, a wtedy nic się nie działo)
Adres 01: Silnik Plik etykiet: 06A-906-019-AEH.lbl
Oznaczenie elementu: 06A 906 019 BT
Komponent: 1.6l 2V/R4 SIMOS HS3124
Kodowanie: 00011
Kod serwisu: WSC 31480
2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
00635 - Podgrzewanie sondy lambda przed katalizatorem
37-00 - Uszkodzony
00525 - Sonda lambda (G39)
27-10 - Niezrozumiały sygnał - Sporadyczny
Kody gotowości: B/D
Kolejną diagnozą jest cewka - tak stwierdził mechanik instalujący w moim aucie gaz. Popsikał on preparatem okolice cewki i było widać jak przeskakuje iskra. Kable i świece są nowe.
Następnie - silnik krokowy, ale czy na gazie byłyby dużo większe falowania niż na benzynie?
I ostatnie - źle wyregulowana instalacja gazowa. Ale tu też mam dylemat, gdyż mimo wszystko na benzynie obroty również drżą.
Bardzo proszę o pomoc, bo jakbym miał wszystkie te rzeczy z tej listy wymienić to zapłaciłbym z 800zł, a na to mnie nie stać...
Mickul, Na ul.Karczewskiego przed szkołą po lewo jest nowy warsztat, robią tam też lpg.Jest tam mechanior co robił wcześniej długo w BASSIE na Pawliczka.Ostatnio był u niego chrześniak z sieną z lpg i mu pomógł a też miał problemy z obrotami i paleniem.Podobno jest dobry.Zawsze idzie zapytać. :idea:
Mickul, jak miałam golfa to przyczyną falujących obrotów był silniczek krokowy i sonda lambda, może u ciebie też to jest przyczyna, co do źle ustawionej instalacji podchodziła bym do tego problemu z dużą rezerwą , na ogół powoduje szarpanie, gaśnięcie, podwyższone obroty a nie falowanie na benzynie jak i LPG
Mickul, Na ul.Karczewskiego przed szkołą po lewo jest nowy warsztat, robią tam też lpg.Jest tam mechanior co robił wcześniej długo w BASSIE na Pawliczka.Ostatnio był u niego chrześniak z sieną z lpg i mu pomógł a też miał problemy z obrotami i paleniem.Podobno jest dobry.Zawsze idzie zapytać. :idea:
W BAS-ie to ja gaz robiłem. :/ I stwierdzili cewkę.
[ Dodano: Sob 06 Kwi, 13 21:27 ]
Dodam jeszcze, że głowica jak i wszystkie elementy do niej prowadzące są na 100% szczelne i nic nie bierze lewego powietrza.
Hey, miałem takie same objawy w poprzednim golfie 3 po założeniu instalacji... 3 tyg męczarni i jazdy po mechanikach... W końcu okazało się ze zainstalowali dysze za duże i falowało a nawet gasło po dojeździe do świateł... Po wymianie problem znikł.
Mickul, Po mojemu ja bym obstawiał cewkę.W końcu oba zasilania mają wspólny układ zapłonowy.Regulacja raczej odpada gdyż i benzyna wariuje a to raczej nie zbieg okoliczności.Silnik krokowy wymieniałem kiedyś w polonezie z lpg(1400.rover) ale mi falowała benzyna.Jak chceż w poniedziałek zapytam mojego mechaniora(tarn-góry) co o tym sądzi.Oni ino robią grupę VW i są dobrzy. :?:
zacznij od pozbycia sie błedu z sondy bo na PB nie sprawna sonda nie wproadza takiego bałaganu .jak bys zrobił logi z bloku 1 4 7 na PB to moze cos wiecej mi sie uda powiedziec .
Kolejną diagnozą jest cewka - tak stwierdził mechanik instalujący w moim aucie gaz. Popsikał on preparatem okolice cewki i było widać jak przeskakuje iskra
To czemu nie wymienisz?? Samo sie nie naprawi
Zamieszczone przez Mickul
00635 - Podgrzewanie sondy lambda przed katalizatorem
37-00 - Uszkodzony
00525 - Sonda lambda (G39)
27-10 - Niezrozumiały sygnał - Sporadyczny
Kody gotowości: B/D
Ten pierwszy mało ważny, ten drugi juz tak.
Przywróć ustawienia fabryczne sterownika benzyny. Jak jeździłeś długo z uwalona sonda to wszystkie parametry pracy szlak trafilo a do tego dołożyłeś LPG.
Mam ten sam problem, przebieg 6 tys. Samochód na gwarancji ale w ASO powiedzieli, że wszystko jest dobrze i tak ma być. Ale oglądając film który został nagrany w tym czasie rejestratorem samochodowym to pozwolę sobie użyć wyrażenia, że gówno robili i gówno się znają, zapewne odwiedzę jeszcze inne salony w ramach gwarancji.
Mickul, dzięki za podpowiedź. W przyszłym tygodniu jadę do innego serwisu Skody, zobaczymy co tam powiedzą.
Pozdrawiam i do usłyszenia
Po prostu odepnij wtyczkę przepływomierza i zobacz czy obroty nadal falują. Nie radzę tylko bez tego jeździć, ponieważ będzie szarpało i paliło nawet do 20 litrów.
Po kolejnej wizycie w innym ASO komputer nic nie pokazał a więc oni nie mogą nic zrobić Patrząc na nagranie z wnętrza samochodu jak oni się obchodzą z klientami/samochodami to woła o pomstę do nieba.
Komentarz