Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Falujące obroty

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Falujące obroty

    Witam po alkoholu kobiety głos wydaje się jak teściowej ryk
    Grunge is not death

  • #2
    Falujące obroty

    Na początku powiem, że przeanalizowałem całe forum OCP, vwgolf, Seata i Audi. Czytałem o wszystkich problemach falujących obrotów w AKL, ale żadna odpowiedz nie jest dla mnie rozwiązaniem. Robiłem logi, jeździłem po mechanikach, pytałem znajomych...

    Mam Octavię 1.6 AKL, 101KM, 74kW, w maju 2012 założyłem instalację LPG na wtryskach JP-LP z elementami instalacji Landi Renzo. Przez instalacją obroty nie falowały - znaczy falowały rok wcześniej, ale czyszczenie przepustnicy + nowa odma zdziałały cuda.

    Opis problemu:
    Auto do momentu osiągnięcia temperatury ok. 70*C pracuje w miarę równo jeżeli chodzi o obroty na biegu jałowym - utrzymują się one na poziomie 950obr/min. Gdy silnik osiągnie większą temperaturę to obroty na gazie falują w zakresie 630 - 1030 (sprawdzane VAGiem), a na benzynie w zakresie 680 - 730 i siedząc na siedzeniu kierowcy ma się wrażenie, jakby na jedną sekundę silnik skakał w górę i w dół. Ma to miejsce tylko i wyłącznie na biegu jałowym lub po wciśnięciu sprzęgła, czyli moment kiedy obroty spadają do 700obr/min. Jak jadę to nic nie szarpie, nie przerywa, spalanie w normie.

    Znane i stwierdzone diagnozy:

    - sonda lambda, gdyż VAG-COM pokazuje następujący błąd (z tym że, ten błąd mam odkąd kupiłem auto czyli czerwiec 2009, a wtedy nic się nie działo)

    Adres 01: Silnik Plik etykiet: 06A-906-019-AEH.lbl
    Oznaczenie elementu: 06A 906 019 BT
    Komponent: 1.6l 2V/R4 SIMOS HS3124
    Kodowanie: 00011
    Kod serwisu: WSC 31480

    2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
    00635 - Podgrzewanie sondy lambda przed katalizatorem
    37-00 - Uszkodzony
    00525 - Sonda lambda (G39)
    27-10 - Niezrozumiały sygnał - Sporadyczny
    Kody gotowości: B/D
    Kolejną diagnozą jest cewka - tak stwierdził mechanik instalujący w moim aucie gaz. Popsikał on preparatem okolice cewki i było widać jak przeskakuje iskra. Kable i świece są nowe.

    Następnie - silnik krokowy, ale czy na gazie byłyby dużo większe falowania niż na benzynie?

    I ostatnie - źle wyregulowana instalacja gazowa. Ale tu też mam dylemat, gdyż mimo wszystko na benzynie obroty również drżą.

    Bardzo proszę o pomoc, bo jakbym miał wszystkie te rzeczy z tej listy wymienić to zapłaciłbym z 800zł, a na to mnie nie stać...

    Komentarz


    • #3
      Mickul, Na ul.Karczewskiego przed szkołą po lewo jest nowy warsztat, robią tam też lpg.Jest tam mechanior co robił wcześniej długo w BASSIE na Pawliczka.Ostatnio był u niego chrześniak z sieną z lpg i mu pomógł a też miał problemy z obrotami i paleniem.Podobno jest dobry.Zawsze idzie zapytać. :idea:
      http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
      Pozdrawiam ANIOL

      Komentarz


      • #4
        Mickul, jak miałam golfa to przyczyną falujących obrotów był silniczek krokowy i sonda lambda, może u ciebie też to jest przyczyna, co do źle ustawionej instalacji podchodziła bym do tego problemu z dużą rezerwą , na ogół powoduje szarpanie, gaśnięcie, podwyższone obroty a nie falowanie na benzynie jak i LPG

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez aniol
          Mickul, Na ul.Karczewskiego przed szkołą po lewo jest nowy warsztat, robią tam też lpg.Jest tam mechanior co robił wcześniej długo w BASSIE na Pawliczka.Ostatnio był u niego chrześniak z sieną z lpg i mu pomógł a też miał problemy z obrotami i paleniem.Podobno jest dobry.Zawsze idzie zapytać. :idea:
          W BAS-ie to ja gaz robiłem. :/ I stwierdzili cewkę.

          [ Dodano: Sob 06 Kwi, 13 21:27 ]
          Dodam jeszcze, że głowica jak i wszystkie elementy do niej prowadzące są na 100% szczelne i nic nie bierze lewego powietrza.

          Komentarz


          • #6
            Hey, miałem takie same objawy w poprzednim golfie 3 po założeniu instalacji... 3 tyg męczarni i jazdy po mechanikach... W końcu okazało się ze zainstalowali dysze za duże i falowało a nawet gasło po dojeździe do świateł... Po wymianie problem znikł.
            Moja Skoda

            Komentarz


            • #7
              Mickul, Po mojemu ja bym obstawiał cewkę.W końcu oba zasilania mają wspólny układ zapłonowy.Regulacja raczej odpada gdyż i benzyna wariuje a to raczej nie zbieg okoliczności.Silnik krokowy wymieniałem kiedyś w polonezie z lpg(1400.rover) ale mi falowała benzyna.Jak chceż w poniedziałek zapytam mojego mechaniora(tarn-góry) co o tym sądzi.Oni ino robią grupę VW i są dobrzy. :?:
              http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
              Pozdrawiam ANIOL

              Komentarz


              • #8
                zacznij od pozbycia sie błedu z sondy bo na PB nie sprawna sonda nie wproadza takiego bałaganu .jak bys zrobił logi z bloku 1 4 7 na PB to moze cos wiecej mi sie uda powiedziec .
                diagnostyka vag 602-614-253

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez Mickul
                  Kolejną diagnozą jest cewka - tak stwierdził mechanik instalujący w moim aucie gaz. Popsikał on preparatem okolice cewki i było widać jak przeskakuje iskra
                  To czemu nie wymienisz?? Samo sie nie naprawi
                  Zamieszczone przez Mickul
                  00635 - Podgrzewanie sondy lambda przed katalizatorem
                  37-00 - Uszkodzony
                  00525 - Sonda lambda (G39)
                  27-10 - Niezrozumiały sygnał - Sporadyczny
                  Kody gotowości: B/D
                  Ten pierwszy mało ważny, ten drugi juz tak.
                  Przywróć ustawienia fabryczne sterownika benzyny. Jak jeździłeś długo z uwalona sonda to wszystkie parametry pracy szlak trafilo a do tego dołożyłeś LPG.
                  FIAT Service

                  Komentarz


                  • #10
                    Mam ten sam problem, przebieg 6 tys. Samochód na gwarancji ale w ASO powiedzieli, że wszystko jest dobrze i tak ma być. Ale oglądając film który został nagrany w tym czasie rejestratorem samochodowym to pozwolę sobie użyć wyrażenia, że gówno robili i gówno się znają, zapewne odwiedzę jeszcze inne salony w ramach gwarancji.

                    Komentarz


                    • #11
                      U mnie winny był przepływomierz.

                      Komentarz


                      • #12
                        Mickul, dzięki za podpowiedź. W przyszłym tygodniu jadę do innego serwisu Skody, zobaczymy co tam powiedzą.

                        Pozdrawiam i do usłyszenia

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez Bodzio_01
                          Mickul, dzięki za podpowiedź. W przyszłym tygodniu jadę do innego serwisu Skody, zobaczymy co tam powiedzą.

                          Pozdrawiam i do usłyszenia
                          Po prostu odepnij wtyczkę przepływomierza i zobacz czy obroty nadal falują. Nie radzę tylko bez tego jeździć, ponieważ będzie szarpało i paliło nawet do 20 litrów.

                          Komentarz


                          • #14
                            Po kolejnej wizycie w innym ASO komputer nic nie pokazał a więc oni nie mogą nic zrobić Patrząc na nagranie z wnętrza samochodu jak oni się obchodzą z klientami/samochodami to woła o pomstę do nieba.

                            Komentarz

                            POWRÓT NA GÓRĘ
                            Pracuję...
                            X